InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
RapportEt nyt perspektiv på faglige og sociale aspekter af studielivet2020 EVA sætter i denne rapport fokus på de studerendes faglige engagement og sociale tilknytning på de videregående uddannelser, der er relevante begreber i forhold til de studerendes tidsforbrug, fastholdelse og læringsudbytte. Læs mere
BaggrundsrapportFagligt engagement og social tilknytning - fra teoretiske begreber til empirisk måling2020 Baggrundsrapporten præsenterer det teoretiske grundlag for udviklingen af de to begreber 'fagligt engagement' og 'social tilknytning' samt operationalisering af begreberne i form af to skalaer og valideringsanalyser. Læs mere
Rapport Midtvejsevaluering af Center for anvendelse af it i undervisningen (CIU)2020 Styrelsen for It og Læring (STIL) har bedt Danmarks Evalueringsinstitut om at varetage evaluering af centret og undersøge, om intentionerne med CIU indfries. Hent publikation
NotatDigitale teknologier i undervisningen på ungdomsuddannelserne2020 Notatet giver lærere på ungdomsuddannelserne inspiration til, hvilke pædagogiske og didaktiske overvejelser det kan være relevant at gøre sig i planlægningen af undervisning med digitale teknologier. Læs mere
InspirationskatalogStudieintensitet på videregående uddannelser2020 Gode eksempler på videregående uddannelsers arbejde med studieintensitet. Inspiration til studieledere, undervisere og andre medarbejdere på de videregående uddannelser, der vil styrke studieintensiteten. Læs mere
NotatHvorfor takker kommende studerende nej til en studieplads? 2020 I 2018 takkede 10 % af de 64.937 personer, der blev tilbudt en studieplads, nej. Notatet forklarer, hvad der ligger til grund for, at ansøgerne afslår studiepladserne - fx at de satser på at komme ind på en anden uddannelse, at de hellere vil arbejde osv. Læs mere
RapportUddannelsesparathed og indsatser for ikke-parate elever i grundskolen2020 Denne rapport undersøger UPV’en i relation til formålet om at identificere og hjælpe elever, der har brug for støtte for at opnå forudsætningerne for at påbegynde og gennemføre en ungdomsuddannelse. Læs mere
RapportElevernes syn på 10. klasse2020 Rapporten indeholder resultaterne af en undersøgelse af elevernes syn på 10. klasse. Mange elever oplever, at de løfter sig fagligt i løbet af 10. klasse, at de får større faglig selvtillid og udvikler sig personligt og socialt. Læs mere
RapportSynet på optagelsesprocessen til de gymnasiale uddannelser blandt unge fra 10. klasse2020 Denne rapport undersøger optagelsesprocessen som følge af de nye adgangskrav til de gymnasiale uddannelser, der blev indført i foråret 2019. Læs mere