InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
RapportEt nyt perspektiv på faglige og sociale aspekter af studielivet2020 EVA sætter i denne rapport fokus på de studerendes faglige engagement og sociale tilknytning på de videregående uddannelser, der er relevante begreber i forhold til de studerendes tidsforbrug, fastholdelse og læringsudbytte. Læs mere
BaggrundsrapportFagligt engagement og social tilknytning - fra teoretiske begreber til empirisk måling2020 Baggrundsrapporten præsenterer det teoretiske grundlag for udviklingen af de to begreber 'fagligt engagement' og 'social tilknytning' samt operationalisering af begreberne i form af to skalaer og valideringsanalyser. Læs mere
ProjektFaglige og sociale aspekter af studielivet Fastholdelse og læringsudbytte fylder meget i arbejdet med kvalitetsudvikling på de videregående uddannelser. Med henblik på at understøtte dette arbejde, har EVA udfoldet et nyt perspektiv på de faglige og sociale aspekter af studielivet. Læs mere
Rapport Midtvejsevaluering af Center for anvendelse af it i undervisningen (CIU)2020 Styrelsen for It og Læring (STIL) har bedt Danmarks Evalueringsinstitut om at varetage evaluering af centret og undersøge, om intentionerne med CIU indfries. Hent publikation
ProjektDigitale teknologier i undervisningen EVA følger, hvordan gymnasier anvender digital teknologier i undervisningen - både før, under og efter coronanedlukningen. Læs mere
NotatDigitale teknologier i undervisningen på ungdomsuddannelserne2020 Notatet giver lærere på ungdomsuddannelserne inspiration til, hvilke pædagogiske og didaktiske overvejelser det kan være relevant at gøre sig i planlægningen af undervisning med digitale teknologier. Læs mere
projektOptag på videregående uddannelser og ikkestartere Økonomi, drømmen om en anden uddannelsesplads eller tilbud om et job er de vægtigste grunde til Læs mere
NotatHvorfor takker kommende studerende nej til en studieplads? 2020 I 2018 takkede 10 % af de 64.937 personer, der blev tilbudt en studieplads, nej. Notatet forklarer, hvad der ligger til grund for, at ansøgerne afslår studiepladserne - fx at de satser på at komme ind på en anden uddannelse, at de hellere vil arbejde osv. Læs mere
PROJEKTSamarbejde om undervisningen på de gymnasiale uddannelser Sådan samarbejder lærerne på de gymnasiale uddannelser om undervisningen Læs mere