NotatStudievalgsmønstrene på erhvervsakademiuddannelserne2020 Notatet bidrager med viden om studievalgsmønstre på erhvervsakademiuddannelserne. Læs mere
NotatGeografiske bevægelser for studerende på erhvervsakademiuddannelser2020 Notatet bidrager til vidensgrundlaget om de geografiske bevægelser for studerende på erhvervsakademiuddannelserne mht. studiestart på erhvervsakademiuddannelserne og fastholdelse efter endt uddannelse. Læs mere
PROJEKTUnge på erhvervsakademiuddannelser I to notater bidrager Danmarks Evalueringsinstitut til vidensgrundlaget om hhv. de geografiske bevægelser- samt studievalgsmønstrene for studerende på erhvervsakademiuddannelserne. Læs mere
projektOptag på videregående uddannelser og ikkestartere Økonomi, drømmen om en anden uddannelsesplads eller tilbud om et job er de vægtigste grunde til Læs mere
NotatHvorfor takker kommende studerende nej til en studieplads? 2020 I 2018 takkede 10 % af de 64.937 personer, der blev tilbudt en studieplads, nej. Notatet forklarer, hvad der ligger til grund for, at ansøgerne afslår studiepladserne - fx at de satser på at komme ind på en anden uddannelse, at de hellere vil arbejde osv. Læs mere
PROJEKTSamarbejde om undervisningen på de gymnasiale uddannelser Sådan samarbejder lærerne på de gymnasiale uddannelser om undervisningen Læs mere
ProjektFølgeevaluering af gymnasiereformen 2017 EVA følger sammen med Rambøll implementeringen af 2017-reformen og ser konkret på, hvordan skolerne arbejder med reformens forskellige elementer, og hvilke udfordringer og muligheder der er. Her kan du finde alle rapporterne i følgeforskningsprogrammet. Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformen på hf2020 I dette faktaark fremgår udvalgte og foreløbige resultater fra evalueringen af gymnasiereformen på den toårige hf-uddannelse. Evalueringen viser, at der endnu kun er få målbare resultater af reformen på hf . Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformen på de fire gymnasiale uddannelser2020 Dette faktaark indeholder udvalgte og foreløbige resultater fra evalueringen af gymnasiereformen fra 2017. Faktaarket kan bruges til at få et hurtigt overblik over udviklingen i reformens første to år. Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 4. delrapport2020 Rapporten giver en status over foreløbige resultater og implementeringen af reformen på alle fire gymnasiale uddannelser samt en dybdegående evaluering af foreløbige resultater og implementeringen af de dele af reformen, som er særlige for hf-uddannelsen. Læs mere