notatPejlemærker for sundhedsuddannelsernes teknologifokus2018 I notatet har vi opstillet fem pejlemærker for udviklingen af teknologifokus på sundhedsuddannelserne på professionshøjskolerne. Læs mere
DebatSæt digitale læringsmål Digitale kompetencer er adgangsbilletten til fremtidens arbejdsmarked, så vi har brug for fælles ambition for digital læring. Læs mere
ArtikelMine veje til et godt matematisk læringsmiljø Få matematik-lektors Michael Wahl Andersens 3 gode eksempler på, hvilke pædagogiske aktiviteter der er sprængfyldte af matematik. Læs mere
RapportAfdækning af teknologifokus i sundhedsuddannelserne2018 Rapporten afdækker det nuværende teknologifokus på de ni sundhedsuddannelser på professionshøjskolerne. Uddannelserne ønsker at monitorere udviklingen i uddannelsernes teknologifokus samt at igangsætte relevante udviklingsinitiativer, og det skal afdækningen være afsæt for. Læs mere
NOTATFakta om kvote 2 i optagesystemet til videregående uddannelser2018 Hvad karakteriserer unge, der optages på en videregående uddannelse i kvote 2, sammenlignet med karakteroptaget i kvote 1? Se nærmere i EVA’s mininotat, som også gør op med udbredte myter i debatten om optagesystemet. Læs mere
NotatStuderende med størst behov deltager mindst i undervisning i studieteknik2018 Denne minianalyse ser nærmere på de studerendes deltagelse i undervisning i studieteknik i løbet af den første tid på studiet. Læs mere
RAPPORTEvaluering af friinstitutionsforsøg og forsøg med kollektiv afkortning2018 Denne rapport sammenfatter erfaringer og resultater fra to forsøg, hhv. det etårige friinstitutionsforsøg på AMU og det toårige forsøg med kollektiv afkortning på 114 navngivne arbejdsmarkedsuddannelser. Læs mere
NOTATHver 5. studerende indretter sin indsats efter eksamenskrav2018 Denne minianalyse handler om de studerende, som har en målorienteret tilgang til deres eksamen og ikke ser nogen grund til at lære noget, de ikke skal kunne til eksamen. Hvor mange er de, hvor studerer de, og hvordan oplever de eksamen? Læs mere
NOTATHver 3. nye studerende savner feedback fra undervisere2018 Feedback er en central metode til at styrke de studerendes læringsudbytte og derved sikre kvaliteten på de videregående uddannelser. … thorgaard, 3525 4642, cth@eva.dk kommunikationschef trine borg harrild, 4091 0021, tb@eva.dk 1.1 hver 3. nye … Læs mere
NotatElever mangler opfølgning på uddannelsesparathedsvurderingen2018 Notatet beskriver, hvordan 9. klasses-eleverne oplever processen omkring uddannelsesparathedsvurderingen. Læs mere